Martorul Acuzarii

de Agatha Christie

103506

Traieste experienta unui nou mister Agatha Christie intr-o poveste captivanta despre justitie, pasiune si tradare!


”Cu totii urmaream cu sufletul la gura desfasurarea actiunii.“
Emil Calinescu, blogger

În curând

București

Distribuție: Alex Conovaru, Vlad Corbeanu, Ion Haiduc, Marius Drogeanu, Alexandru Voicu, Adriana Aldea, Ioana Cojocarescu, Andrei Mateiu, Gabriela Porumbacu, Violeta Huluba și Sorin Dobrin

Regie: Ricard Reguant

Text: Agatha Christie

Traducere: Mihaela Stanca

Costume: Adina Buzatu

Decor: Bogdan Amarfi

Light Design: Dan Bujor

Consultant Terminologie Legala: Adrian Pletea

Durata: 2h

Biletele se pot achiziționa prin rețeaua Exista 4 categorii de prețuri:

  • Categoria Jurati: 200 lei – sunt 12 locuri pe scena pentru juriu
  • Categoria VIP: 150 lei
  • Categoria I: 120 lei
  • Reduse la 60 lei pentru pensionari, studenți, liceeni si copii . Biletele se rezervă pe whatsapp sau telefonic și vor fi ridicate în ziua spectacolului.

12 Locuri Super VIP pe scena in boxa Juratilor!

  • Esti chiar in miezul actiunii, la cativa metri de actorii, sau chiar mai aproape
  • Primesti Cadou 1 Sticla de vin Pinot Noir de la Domeniile Samburesti
  • Primesti Cadou 1 Sticla de Aqua Carpatica
  • Primesti Cadou 1 Carte politista

POVESTEA

Aflat fata in fata cu cineva atat de fermecator precum tanarul Leonard Vole, nici nu ti-ar trece prin minte ca ar putea fi acuzat de comiterea unui asasinat cu sange rece.

Si totusi, el este singurul suspect in cazul asasinatului bogatei si mai varstnicei domnisoare Emily French.

Iar toate probele par impotriva lui, mai ales instrumentate de neinfricatul procuror Myers.

De partea sa, Sir Wildfried Robards, un avocat mandru si morocanos, care lupta impotriva propriilor prejudecati, va face totul pentru a-i convinge pe jurati de nevinovatia lui Leonard Vole.

La mijloc se afla Romaine, sotia indragostita, dispusa sa declare orice pentru a-si salva sotul. Dar este acest ajutor unul de incredere?

Sau in spatele aparentelor nu se ascunde decat o manevra sinistra?

Criminal de interesant!

Teatrul Avangardia va prezinta acest clasic al suspansului, presarat cu note de umor fin si satira a obiceiurilor, renumit si pentru adaptarea sa cinematografica cu Marlene Dietrich, Tyrone Power si Charles Laughton in rolurile principale, dar care dispune inca de secrete de descoperit si atu-uri de jucat.

DISTRIBUTIE

Alex Conovaru

Sir Wilfrid Robards
Avocatul apararii

Vlad Corbeanu

Procurorul Myers

Ion Haiduc

Judecatorul Wainwrigh

Alexandru Voicu

Leonard Vole
Acuzatul

Violeta Huluba

Romaine Vole
Sotia Acuzatului

Gabriela Porumbacu

Janet McKenzie
Menajera victimei

Marius Drogeanu

Mr. Mayhew/ Dr Wyatt

 

Andrei Mateiu

Inspectorul Hearne / Procurorul Myers

Ioana Cojocarescu

Greta
Secretara lui Sir Wilfrid Robards

Adriana Aldea

Aprodul

Sorin Dobrin

Inspectorul Hearne / Dr. Wyatt

GALERIE FOTO

Costumele

Adina Buzatu

De la Short Story la piesa de teatru

La peste 90 de ani de cand a fost publicata pentru prima data, povestea socanta despre justitie, pasiune si tradare a Agathei Christie ramane la fel de populara ca intotdeauna.

  • Povestea a fost scrisa initial in 1925, sub forma de short story sub denumirea “Traitor’s Hands”, fiind publicata in foileton in Flynn’s Weekly.
  • In urma primirii entuziaste a foiletonului, Agatha Christie a redenumit povestirea „The Witness for the Prosecution” si a inclus-o in colectia de povestiri tiparita in Marea Britanie in 1933, „The Hound of Death” si, apoi, mai tarziu, in 1948, in colectia de povestiri tiparita in SUA „The Witness for the Prosecution and Other Stories” .
  • In aprilie 1949, povestirea a fost adaptat in piesa de teatru radiofonic. Peste cincizeci de ani mai tarziu, in 2002, a fost adaptata din nou pentru radio – de data aceasta, in 2002, pentru BBC Radio 4.
  • In iunie 1949 a fost adaptata pentru televiziune la BBC TV.
  • La solicitarea celebrului producator de teatru Peter Saunders, Agatha Christie a adaptat romanul intr-o piesa de teatru de tip drama de sala de judecata (courtroom drama), sub denumirea Witness for the Prosecution, care a avut premiera pe 28 octombrie 1953 la The Winter Garden Theatre din Londra.Cand Peter Saunders a abordat-o pe Agatha Christie pentru a adapta Witness for the Prosecution intr-o piesa, aceasta a refuzat initial, considerand ca nu avea calificarea necesara pentru a scrie o drama de sala de judecata.
    • Cum Saunders insista, Agatha Christie i-a spus ca, daca vrea o versiune pentru scena, va trebui sa o scrie el insusi, ceea ce acesta a si facut. Dupa ce a citit adaptarea acestuia, Christie a decis sa scrie propria sa adaptare si, dupa ce a finalizat o cercetare laborioasa in domeniu, Agatha Christie a scris piesa in putin mai putin de o luna.
    • Diferenta majora dintre povestea originala si piesa de teatru a fost adaugarea de scene din sala de judecata, care au dus, in cele din urma, la schimbarea finalului povestii.
    • Agatha Christie a fost sfatuita sa nu schimbe finalul, insa ea a ramas ferma pe pozitii si a refuzat sa permita premiera spectacolului in cazul in care nu se folosea noul final. Ea a scris „[Finalul] a fost ceea ce s-ar fi putut intampla, ceea ce ar fi fost probabil sa se intample si, din punctul meu de vedere, probabil ceea ce s-ar fi intamplat...”
    • Spectacolul a avut un succes extraordinar de la inceput. In autobiografia sa, Christie a sustinut ca a fost „singura premiera de care m-am bucurat”, spunand mai departe: „M-am simtit fericita, uluitor de fericita si chiar si mai fericita auzind aplauzele publicului.” Christie, care era o fire timida si evita sa fie in atentia publicului, isi aminteste ca a semnat cu bucurie fanilor nenumarate carnetele de autografe in seara premierei, in timp ce fanii ii adresau laude precum „Cel mai bine scris text de pana acum!” si „Mi-a placut fiecare minut!” In Autobiografie, Agatha Christie scrie cu drag: „A fost o seara memorabila. Sunt inca mandra de asta. Si ori de cate ori deschid sertarul cu amintiri, o scot la iveala, arunc o privire si spun: „Aceea a fost noaptea, aceea a a fost!”.
    • Aceasta prima montare la Londra a avut 468 de reprezentatii, fiind descrisa in Daily Mail la acea vreme drept „un thriller ingenios si captivant, cu mai mult decat o nota obisnuita de comedie”.
  • Pe 16 decembrie 1954, a avut premiera la Henry Miller Theatre in New York
  • Time Magazine a numit-o „Prima seara cu adevarat stralucita a crimei pe Broadway de la Dial ‘M’ for Murder… Atmosfera este aproape tot timpul tensionata. Si cand nu este, reuseste sa fie distractiva in cel mai bun mod englezesc cu putinta.”
  • The New York Times a numit-o „una dintre cele mai bune” piese de mystery „in ceea ce priveste rasturnarile de situatie din intriga si jocul actorilor”.
  • Aceasta prima montare pe Broadway „The Witness for the Prosecution” a fost un mare succes, numarand 645 de reprezentatii. A castigat premiul New York Drama Critic pentru cea mai buna piesa straina si doua premii Tony pentru actorii din distributie.
  • In 1957, povestirea a fost adaptata pentru marele ecran cu Marlene Dietrich, Tyrone Power si Charles Laughton, in regia lui Billy Wilder. Se spune ca insasi Marlene Dietrich i-a propus proiectul regizorului Billy Wilder.
  • Producatorii Arthur Hornblow si Edward Small au cumparat drepturile „Witness for the Prosecution” pentru MGM pentru suma de 450.000 de dolari, cu conditia sa pastreze intact finalul impus de Agatha Christie.
  • Billy Wilder a scris scenariul impreuna cu scriitorul Harry Kurnitz. Au fost adaugate personaje, noi trasaturi la personaje existente, insa totul cu mare atentie la detalii si la pastrarea finalului impus de Agatha Christie.
  • La previzualizarile filmului din 1957, audienta a fost obligata sa semneze angajamente in care scria: „Ma angajez in mod solemn ca nu voi dezvalui finalul Witness for the Prosecution”.
  • Witness for the Prosecution a primit recenzii pozitive la nivel mondial si este considerat unul dintre cele mai bune filme de tip courtroom drama.
  • Filmul a avut sase nominalizari la premiile Oscar, inclusiv cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun actor (Laughton) si cea mai buna actrita in rol secundar (Lanchester).
  • A castigat un premiu Golden Globe pentru Best Supporting Actress (Elsa Lanchester) si a avut alte patru nominalizari la alte sectiuni.
  • La David di Donatello Awards, a castigat premiul Best Foreign Actor (Migliore Attore Straniero) – Charles Laughton
  • La Faro Island Film Festival a castigat Golden Train Award – Best Actress (Marlene Dietrich)
  • A mai avut nominalizari la BAFTA Awards, Edgar Allan Poe Awards, Laurel Awards
  • Poate ca mai valoros decat toate nominalizarile si premiile a fost raspunsul lui Agathei Christie dupa lansarea filmului Witness for the Prosecution. Ea a spus ca a fost singurul film bazat pe una dintre povestirile ei care i-a placut cu adevarat ( la acesta se va adauga, sapte ani mai tarziu si Crima din Orient Express a lui Sidney Lumet).
  • In 1995, Mystery Writers of America a inclus Witness for the Prosecution in lista sa cu cele mai bune 100 de romane de mystery din toate timpurile.
  • Povestirea scurta originala a fost adaptata pentru TV de patru ori, cea de-a cincea adaptare TV scrisa de Sarah Phelps fiind difuzata in 2016.
    • In 1982 a fost realizata adaptarea TV din SUA, cu Beau Bridges si Diana Rigg.
    • In 2002, a fost realizata o versiune in limba rusa,
    • In 2005 a fost realizata o versiune in limba marathi.
    • In 2011 a fost realizata o versiune japoneza.
  • Cand Kim Cattrall, fan declarat Agatha Christie, a auzit despre planurile pentru adaptarea din 2016, a luat legatura cu Mammoth Screen si Agatha Christie Productions Ltd pentru a vedea daca ar putea fi implicata in proiect, lucru care s-a si intamplat, de altfel.
  • De peste sase ani, Witness for the Prosecution se joaca aproape zilnic la London County Hall, intr-una din cele mai grandioase productii ale unei piese scrise de Agatha Christie din 1960 si pana in prezent.

REGIA – RICARD REGUANT

Regizor Ricard ReguantRegizorul catalan Ricard Reguant a montat numeroase spectacole în Spania, Brazilia, Italia și România (Muzicalul Chicago, Șeful, Intriga, Magnolii de Oțel, Și din 10 n-a mai rămas niciunul), a realizat emisiuni TV pe posturile naționale din Spania și a semnat scenariul și regia la un număr important de filme și seriale, fiind, de altfel, și nominalizat la premiile Goya.

Predă ca profesor la ESAEM (Școala Superioară de Arte Dramatice) din Malaga înființată de bunul său prieten, Antonio Banderas.

În 2015, în cadrul Galei Premiilor Broadway World, i s-a acordat Premiul Onorific pentru întreaga activitate.

În 2018, în cadrul galei Premios Nacionales Teatro Musical (Madrid), i s-a acordat Premiul onorific pentru contribuția adusă musicalului in Spania.

Citeste mai multe despre regizorul Ricard Reguant

DESPRE AGATHA CHRISTIE

Agatha Christie in 1922
© The Christie Archive Trust

Agatha Christie este recunoscută în întreaga lume drept Regina Crimei.

Cărțile ei s-au vândut în peste un miliard de exemplare în limba engleză și în peste un alt miliard în alte limbi. Este cel mai publicat autor din toate timpurile, fiind depășită doar de Biblie și de Shakespeare. Este autoarea a 80 de romane polițiste și colecții de povestiri, 19 piese de teatru și 6 romane apărute sub pseudonimul Mary Westmacott.

Primul roman al Agathei Christie, Misterioasa afacere de la Styles, a fost scris spre finalul Primului Război Mondial pe când lucra în Detașamentul de Ajutor Voluntar al Crucii Roșii. Atunci l-a creat pe Hercule Poirot, micul detectiv belgian destinat să devină cel mai popular detectiv din romanele de ficțiune de la Sherlock Holmes încoace. Acest roman a fost publicat într-un final de Bodley Head în 1920.

În 1926, după o perioadă în care a scos în medie câte o carte pe an, Agatha Christie a scris prima sa capodoperă – Asasinarea lui Roger Ackroyd, care a fost prima sa carte publicată de Collins și cea care a marcat începutul unei relații autor-editor care a durat 50 de ani, numărând peste 70 de cărți publicate. Asasinarea lui Roger Ackroyd a fost, de asemenea, și prima dintre cărțile Agathei Christie care a fost dramatizată sub denumirea Alibi – și s-a jucat cu succes în West End-ul londonez. În 1952 a avut premiera Cursa de șoareci care a devenit cea mai longevivă piesă de teatru din toate timpurile.

Agatha Christie a primit în 1971 titlul de Dame – distincție onorifică și versiunea feminină a termenului de Cavaler oferită de Casa Regală a Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord pentru realizări deosebite și un efort continuu, pentru curajul și onoarea pe care o persoană le-a dovedit după un îndelung șir de evenimente remarcabile în orice domeniu.

A murit în 1976 la vârsta de 85 de ani.

Agatha Christie Ltd a fost fondat în 1955 și de atunci i-a promovat și administrat lucrările sub directul ei control și al familiei sale. Compania are sediul în Londra, CEO-ul este Hilary Strong, iar Președintele este strănepotul autoarei James Prichard.

Dacă îți plac piesele polițiste de la Teatrul Avangardia
îți recomandăm cartea

“O Casă Mortală”

de la:

„O poveste de suspans minunată, care se desfășoară într-o ambianță superbă.”

Smålandsposten

„O odisee moderat de sângeroasă și extrem de plăcută prin „Provența Suediei” […] Cu voie bună și cunoscând locurile, Nilsson și de la Motte mută cosy crimeul britanic în Skåne. […] Observațiile ușor caricaturale cu privire la membrii vechi și noi ai clasei superioare, la profilurile culturale și la vedetele din Stockholm care stau vara la șuetă pe pajiște sunt fantastic de precise. […] Are umor. Citind, am râs în hohote pe alocuri.”

Sydsvenskan

„Povestea e plină de ambianțe minunate și personalități cel puțin excentrice.”

BTJ

PROGRAM SPECTACOLE

DISTRIBUIȚI